Nyomj Entert






Direkt politikai hirdetések helyett az életmód fog befolyásolni a közösségi médiában



Nagy változás előtt áll a közvetlen politikai hirdetések jövője a legmeghatározóbb közösségi média platformokon (Facebook, Youtube, Twitter). A változtatások át fogják alakítani az online politikai kommunikáció és marketing korábban megszokott mintáit, és felerősítik az életmód-, életstílus-cikkek jelentőségét.

A Facebook azt tervezi, hogy megszünteti a politikai hirdetések esetében a mikrotargetálás lehetőségét. A mikrotargetálás olyan beállításokat tesz lehetővé a hirdetések kalibrásánál, amelyek révén az adott tartalmat pontosan a célcsoporthoz juttathatjuk. Ilyenek például a különböző demográfiai jellemzők és az egyéni érdeklődések. Zuckerberg ezt a lehetőséget vonná meg a direkt politikai hirdetések esetében, illetve egyéb változtatásokon is gondolkodik a cég, ezeket később jelentik be. A Facebook kétkulacsos játékra kényszerül. Zuckerberget kétszer is raportra hívta a demokrata többségű alsóház Washingtonba, miután a cég bejelentette: a szólásszabadság jegyében (elvben) nem fogja cenzúrázni a politikai hirdetéseket. A demokratáknál az verte ki a biztosítékot, hogy a Facebook nem távolította el Donald Trump videóját, amelyben az impeachment eljárással kapcsolatos rágalmakra reagált. Úgy fest, Zuckerberg szeretne kibékülni Trumppal és a republikánusokkal, hogy elnyerje támogatásukat a Kínával szembeni technológiai háborúban.

Szintén nemrég jelentette be a Twitter, hogy teljesen megszűnik a politikai hirdetések lehetősége platformjukon, hiszen „a politikai figyelmet ki kell érdemelni, nem pedig megvásárolni” – fogalmaznak. A közösségi média hirdetési piacának harmadik legnagyobb játékosa, a Google (Youtube) is bejelentette: változtatni fognak a politikai hirdetésekkel kapcsolatos testtartásukon. A cég jövő februártól korlátozni fogja, hogy milyen adatokhoz férhetnek hozzá a hirdetők. A hirdetők nem fogják tudni, hogy milyen típusú oldalakon jelennek meg hirdetéseik.

A direkt politikai hirdetések korlátozásával a közösségi médiában nagyobb teret fognak kapni az életmódra épülő cikkek és azok hirdetései, a közvélemény szemében nem politikai aktorként megjelenő influenszerek személyében. 

Még nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..